.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقدیر از مواضع اصولی وزیر شمالی
تقدیر از مواضع اصولی وزیر شمالی

بالاخره موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران از زبان جناب آقای متکی وزیر محترم امور خارجه بیان شد و ایران مراتب عدم اعتماد خویش را به گروه کشورهای ۱+۵ ابراز کرده و بر انجام مبادله اورانیوم های غنی شده ۲۰ درصدی و ۵/۳ درصدی بطور همزمان و آن هم در داخل خاک ایران تاکید کرد.

آقای متکی با طرح سوالی علت اتخاذ چنین موضعی را تلویحاً آشکار ساخت و گفت:باید از آنها پرسید چرا برای مبادله همزمان اورانیوم ها مشکل دارند؟!

البته آقای متکی قبلاً هم مواضع خوبی اتخاذ کرده و در مخالفت با نظر برخی افراد که زمان را برای مذاکره و ارتباط با امریکا مناسب می دیدند،اعلام کرد که با نظر آقای مهندس باهنر موافق است که از قول رهبری معظم انقلاب مخالفت معظم له را با این موضوع اعلام کرده بود!

تذکر اینکه جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری مخالفت خود را با مبادله اورانیوم اعلام کرده و گفته بود که این پیشنهاد بیشتر به یک طرح فریب شبیه است که بازیگردان آن البرادعی است! چرا که برای دادن اورانیوم غنی شده ۲۰درصدی که امری قانونی و حق ایران است،هیچ دلیل و توجیهی برای گرفتن اورانیوم غنی شده ۵/۳درصدی از ما وجود ندارد!وی گفت در این پیشنهاد بجای دادن اورانیوم،بیشتر گرفتن اورانیوم غلیظ شده است! و ندادن تضمین نیز این تردید را را قوی تر می کند!

علاوه بر آن آقایان باهنر و بروجردی و نیز تعداد قابل ملاحظه ای از نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کرده و خواهان تجدید نظر دولت در این رابطه شده بودند!

و اما فصل الخطاب همه این موضعگیریهای اولیه،مواضع آتشین و انقلابی رهبر معظم انقلاب بوده که مثل همیشه مراتب عدم اعتماد نظام جمهوری اسلامی ایران را از امریکا و سایر دول غربی اعلام کرده و به مسئولین هشدار داد که فریب خنده های ظاهری امریکا را نخورند،چرا که غالباً امریکا هر وقت می خندد، خنجری را در پشت سرش پنهان کرده است!

یهر حال با توجه به این مواضع اصولی،تصورات بر این است که قطعاً وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در سطوح نمایندگان بین المللی خود در سازمان ملل و مقر اروپایی آن و آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیاز به تجدید نظر و جابجاییهای فردی و یا سیاستگذاری داشته و یا با اعتمادهای غیر متعارف مواجه هست!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.